×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.
Trwa konflikt między dwiema wspólnotami na osiedlu Ogrody a Urzędem Miasta. Zapowiadana przez magistrat inwestycja – parking przy ulicy Czarnieckiego może w ogóle nie dojść do skutku.

Zawarte przed kilkoma miesiącami porozumienie między Urzędem Miasta a częścią mieszkańców z ul. Czarnieckiego nie doszło do skutku. Przypominamy; pod koniec marca tego roku, zarządy dwóch wspólnot mieszkaniowych nie zgodziły się na budowę zatok parkingowych, które według pierwotnego założenia, miały przebiegać tuż przy balkonach i pasie zieleni zagospodarowanym przez mieszkańców kilku budynków Czarnieckiego. Ostatecznie, władze miasta, w porozumieniu z zarządami wspólnot, zmieniły projekt inwestycji, tak, aby zachować pas zieleni i odsunąć parkingi od balkonów protestujących wspólnot. Warunkiem takiego rozwiązania była wymiana – jedna ze wspólnot miała przekazać, na rzecz inwestycji, część należącej do niej działki. W zamian za to, władze miasta zadecydowały o oddaniu mieszkańcom ulicy, części należącego do miasta pasma zieleni.

Okazuje się, że takie rozwiązanie jest już nieaktualne. Zaledwie kilka dni temu do urzędu wpłynęło pismo podpisane przez zarządy dwóch wspólnot; Czarnieckiego 2 i Czarnieckiego 4, w którym ich przedstawiciele rezygnują z przekazania działki na rzecz miasta. - To stawia tę inwestycję pod ogromnym znakiem zapytania. Jeśli nie otrzymamy obiecanego terenu to znowu pojawia się problem, gdzie ten parking ma powstać – wyjaśnia Michał Kujaczyński, rzecznik Urzędu Miasta. Tymczasem zarząd wspólnoty, który jest właścicielem działki twierdzi, że to magistrat nie wykazuje dobrej woli. - Miasto cały czas domagało się przekazania ziemi, nie zaś, jak uzgodniliśmy, wymiany. Skąd mamy wiedzieć, czy za jakiś czas urzędnicy nie będą chcieli budować czegoś pod naszymi oknami? - tłumaczy Michał Piotrowski z zarządu wspólnoty nr 2.

Zdaniem Kujaczyńskiego, przekazanie działki na rzecz miasta jest jedynie częścią procedury, potrzebną do ostatecznej notarialnej wymiany terenów. - Pismo wspólnoty związuje nam ręce i hamuje dalsze formalności oraz powstanie inwestycji – twierdzi rzecznik i przekonuje, że urząd jest gotowy do dalszych rozmów z mieszkańcami Czarnieckiego.
Część mieszkańców osiedla Ogrody jest poirytowana takim obrotem sprawy. „Kilka osób protestuje, a kilkadziesiąt nie ma gdzie postawić auta”, to tylko jeden z wielu komentarzy, który pojawił się pod naszą ostatnią publikacją dotyczącą tej sprawy. Trzeba jednak podkreślić, że w marcu pod listem protestacyjnym podpisało się ponad 200 osób. - My naprawdę chcemy, aby ten parking powstał, tylko zgodnie z ustalonym porozumieniem między nami a Urzędem Miasta – mówi Michał Piotrowski.

Obecnie miasto nie prowadzi żadnych działań związanych z realizacją zapowiadanej inwestycji. Czy to znaczy, że parkingu na ulicy Czarnieckiego nie będzie? Do tematu wrócimy.
Komentarze  
+1 #1 Rosa 2017-09-19 21:58
A najbardziej miesza radny Zarzycki, ktory chce zbic na tym kapital polityczny przed przyszlorocznymi wyborami. Zamiast pomoc to tylko sklocic. Zenada. :eek: :eek:
-10 #2 WSIur 2017-09-19 22:09
To wszyatko jest chore.Rozwiazac i te zarządy i rade miasta.Niech PiS ustanowi jakis zarząd komisaryczny.
+19 #3 paffelec 2017-09-19 22:21
Tamtejsi mieszkańcy nie chcą tej inwestycji, szkoda im za to. Rozwiązanie: przenieść środki budżetowe z ul.Czarnieckiego na następna inwestycję w innym rejonie miasta gdzie mieszkańcy z radością ucieszą się na remont infrastruktury drogowej pod swoimi domami, a remont ul.Czarnieckiego wysłać na koniec priorytetowy remontowych w budżecie.
+6 #4 :lol: 2017-09-20 01:28
Najpierw ustalili wymianę a potem urząd zachowuje się niezgodnie z ustaleniami? Śwat idzie do przodu, jak chcecie siać warzywa i kwiatki to są w mieście do tego przeznaczone miejsca. :lol:
+2 #5 Bandatepakow 2017-09-20 04:46
jezeli istnieje ryzyko ze miasto zgarnie dzialke a potem maryjan bloczek postawi to jak najbardziej slusznie ze nie dali ,trzeba tez brac pod uwage ze to PO czyli zlodzieje wiec tym bardziej trzeba uwazac
+4 #6 Oni przeciez wiedza najlepiej. 2017-09-20 06:59
Chodziły dziadki i wychodziły ze nic nie bedzie. Radnemu Zarzyckiemu dziekijemy. Moze ryby..działka i wnuki?
+2 #7 Do pacana 2017-09-20 07:39
Cytuję Bandatepakow:
jezeli istnieje ryzyko ze miasto zgarnie dzialke a potem maryjan bloczek postawi to jak najbardziej slusznie ze nie dali ,trzeba tez brac pod uwage ze to PO czyli zlodzieje wiec tym bardziej trzeba uwazac

Jakiego rodzaju posiadasz dysfunkcję?
+6 #8 Zdenerowowany 2017-09-20 08:07
Panie Radny Zarzycki wlasnie przegral Pan sobie szanse na druga kadencje.
-3 #9 ONUFRY 2017-09-20 08:16
Cytuję WSIur:
To wszyatko jest chore.Rozwiazac i te zarządy i rade miasta.Niech PiS ustanowi jakis zarząd komisaryczny.

Popieram. Dla PEŁOWCÓW wiele rzeczy jest albo:
1. za skomplikowane (nieudolne przetargi często po taniości, efektem tego są remonty ledwie oddanych inwestycji),
2. albo niemożliwe (np. zatoka w Podczelu przez tyle lat niemożliwa, bo kołobrzeskie PEŁO chyba za słabo znało się z ich własnymi kumplami tzn. z krajową PEŁO, a w ślad za tym z dyrekcją GDDKiA wówczas jeszcze Platfusiarnianą).
Za PiS-u da się wiele rzeczy, i to na dodatek w regionie im nieprzyjaznym, bo NIESTETY jeszcze tu jest bastion PEŁO broniący się przed wykopsaniem w następnych wyborach rękami i nogami.
A co do Pana Maryjana - ten nowy Miodowy Dom na Unii Lubelskiej jest po prostu brzydki, dlaczego balkony zostały zabetonowane i jeszcze ten beton tak wysoko podniesiony na każdym balkonie ??? Bez obrazy, ale ten budynek przypomina normalnie bunkier obronny. Zwłaszcza jest to widoczne od czoła ulicy Unii Lubelskiej !
+3 #10 maik 2017-09-20 09:10
Jak taka przepychanka ma trwac jeszcze dwa lata, to przesunąc kasę na jakiś mniej problematyczny obszar a kiedy będzie porozumienie to wtedy zbierac pieniądze!!! Pieniądze potrzebne są też na Unii Lubelskiej, Wąskiej, Grochowskiej no i oczywiście w okolicach Budowlanej. Nie ma zgody? Załatwiamy następnego w kolejce!!!
-2 #11 Oni przeciez wiedza najlepiej. 2017-09-20 09:37
Cytuję ONUFRY:
Cytuję WSIur:
To wszyatko jest chore.Rozwiazac i te zarządy i rade miasta.Niech PiS ustanowi jakis zarząd komisaryczny.

Popieram. Dla PEŁOWCÓW wiele rzeczy jest albo:
1. za skomplikowane (nieudolne przetargi często po taniości, efektem tego są remonty ledwie oddanych inwestycji),
2. albo niemożliwe (np. zatoka w Podczelu przez tyle lat niemożliwa, bo kołobrzeskie PEŁO chyba za słabo znało się z ich własnymi kumplami tzn. z krajową PEŁO, a w ślad za tym z dyrekcją GDDKiA wówczas jeszcze Platfusiarnianą).
Za PiS-u da się wiele rzeczy, i to na dodatek w regionie im nieprzyjaznym, bo NIESTETY jeszcze tu jest bastion PEŁO broniący się przed wykopsaniem w następnych wyborach rękami i nogami.
A co do Pana Maryjana - ten nowy Miodowy Dom na Unii Lubelskiej jest po prostu brzydki, dlaczego balkony zostały zabetonowane i jeszcze ten beton tak wysoko podniesiony na każdym balkonie ??? Bez obrazy, ale ten budynek przypomina normalnie bunkier obronny. Zwłaszcza jest to widoczne od czoła ulicy Unii Lubelskiej !

Broń nas każdy boże żeby to ekipa Pis plus decydowała o takich sprawach. Fachowcy jakich mało.
+6 #12 Jenot 2017-09-20 09:39
Cytuję Zdenerowowany:
Panie Radny Zarzycki wlasnie przegral Pan sobie szanse na druga kadencje.

PEŁNA ZGODA. DZOEKUJEMY.
+3 #13 ONUFRY 2017-09-20 09:58
Cytuję Oni przeciez wiedza najlepiej.:
Cytuję ONUFRY:
Cytuję WSIur:
To wszyatko jest chore.Rozwiazac i te zarządy i rade miasta.Niech PiS ustanowi jakis zarząd komisaryczny.

Popieram. Dla PEŁOWCÓW wiele rzeczy jest albo:
1. za skomplikowane (nieudolne przetargi często po taniości, efektem tego są remonty ledwie oddanych inwestycji),
2. albo niemożliwe (np. zatoka w Podczelu przez tyle lat niemożliwa, bo kołobrzeskie PEŁO chyba za słabo znało się z ich własnymi kumplami tzn. z krajową PEŁO, a w ślad za tym z dyrekcją GDDKiA wówczas jeszcze Platfusiarnianą).
Za PiS-u da się wiele rzeczy, i to na dodatek w regionie im nieprzyjaznym, bo NIESTETY jeszcze tu jest bastion PEŁO broniący się przed wykopsaniem w następnych wyborach rękami i nogami.
A co do Pana Maryjana - ten nowy Miodowy Dom na Unii Lubelskiej jest po prostu brzydki, dlaczego balkony zostały zabetonowane i jeszcze ten beton tak wysoko podniesiony na każdym balkonie ??? Bez obrazy, ale ten budynek przypomina normalnie bunkier obronny. Zwłaszcza jest to widoczne od czoła ulicy Unii Lubelskiej !

Broń nas każdy boże żeby to ekipa Pis plus decydowała o takich sprawach. Fachowcy jakich mało.

Widzę że na merytoryczne argumenty nie masz nic do powiedzenia. Typowy PEŁOWIEC. Tylko mam małą prośbę, przejdź na emeryturę dopiero w wieku 67 lat (jak jej dożyjesz). I jeszcze jedno: Bóg - z dużej litery. Chyba w niepotrzebnym nikomu gimnazjum przespałeś lekcję z ortografii :D
+1 #14 ALBIN 2017-09-20 11:34
Wiekszego maciciela jak ten caly radny nie ma obiecywal ze za darmo sciagna azbest z jego bloku i sasiednjego dobrze ze Mikolajek przekonal swoja wspolnote ze trzeba siegnac po srodki Unijne ,o ile jestem zorietowana to Wspolnoty zakwalikowalyn sie do 2 etapu pozyskania funduszy NFOS.I to same wspolnoty bez pomocy Pana Z......
+5 #15 Dorta 2017-09-20 11:37
Niech ten ponad 70 letni Pan idzie na emeryture i zwolni miejsce mlodym nauczyciela.
+3 #16 Sprzeciw 2017-09-20 11:55
Cytuję Dorta:
Niech ten ponad 70 letni Pan idzie na emeryture i zwolni miejsce mlodym nauczyciela.


Emeryt wojskowy + pensja ze szkoły + dieta radnego. To powinno byc zakazane, nie powinno byc mozliwosci laczenia pensji z emerytura wojskowa!!!!
+6 #17 ONUFRY 2017-09-20 12:05
Cytuję Sprzeciw:
Cytuję Dorta:
Niech ten ponad 70 letni Pan idzie na emeryture i zwolni miejsce mlodym nauczyciela.


Emeryt wojskowy + pensja ze szkoły + dieta radnego. To powinno byc zakazane, nie powinno byc mozliwosci laczenia pensji z emerytura wojskowa!!!!

On się biedny wypalił zawodowo i dlatego przeszedł na emeryturkę haha. Ale żeby zasuwac w innej pracy to nie jest wypalony, tam potrafi hahaha :D Jak oni wszyscy :-)
0 #18 Trol 2017-09-20 12:40
Stać Cię na samochód to stawiaj go na parkingu strzeżonym a nie pod oknami ludzi . Powinno się całkowicie zakazać wjazdu pojazdów mechanicznych w okolice bloków.
+7 #19 Hehe 2017-09-20 21:41
Po co ta inwestycja jak na Tarnowskiego sztandarowy parking pani Szarłaty świeci pustkami. Kasa wywalona w błoto.
0 #20 Lenstal 2017-09-20 23:03
Cytuję Do pacana:
[quote name="Bandatepakow"]jezeli istnieje ryzyko ze miasto zgarnie dzialke a potem maryjan bloczek postawi to jak najbardziej slusznie ze nie dali ,trzeba tez brac pod uwage ze to PO czyli zlodzieje wiec tym bardziej trzeba uwazac

Jakiego rodzaju posiadasz dysfunkcję?[/q
Czesc komuszki i niemiecka agenturo,tu ja wasz rudy mistrz,bul glowy mnie zlapal ale dobrze ze twierdza kolobrezg sie nie poddaje jeszcze ,tak trzymac towarzysze ,krytykowac lachow ile wlezie to motloch zdanie zmieni i polaki u wladzy dlugo nie beda
+4 #21 FK 2017-09-21 08:45
Cytuję Hehe:
Po co ta inwestycja jak na Tarnowskiego sztandarowy parking pani Szarłaty świeci pustkami. Kasa wywalona w błoto.

Też się nad tym poważnie zastanawiam. Większość wspólnot zorganizowała sobie miejsca parkingowe. Do tego, jeśli dobrze liczę, to są dwa parkingi strzeżone, masa garaży, sporo parkingów bezpłatnych. Ponadto sporo terenu gdzie nowe parkingi nie będą nikomu przeszkadzały i wzbudzały niepotrzebnych emocji. Mam wrażenie, że w sprawie jest jakieś drugie dno, które nam wszystkim umyka.
0 #22 Dorta 2017-09-21 11:04
Chyba najwiecej parkingow jest na osiedlu "OGRODY" wyliczam przy Tarnowskiego -2 jeden strzezony jeden nie.Wzdluz ulicy calej miejsca postojowe. od ul.Bema- 2 parkingi jeden strzezony.Pozatym wszystkie wspolnoty maja miejsca postojowe na swoim terenie.Ale czarneckiego 2 i 4 tylko dwanascie. I terenu pod parking nie oddadza .TO WALCIE SIE.Sa wazniejsze ulice do zrbienia w miescie.A tak wogole kto zalatwil ze ta ulica znalazla sie do remontu?
-2 #23 Biedroń 2017-09-21 12:08
ZAKAZ ZŁOMOWANIA POD OKNAMI!!!!! ZŁOMIARZE NIECH NA PARKINGACH STAWIAJĄ ALBO NA OBRZEŻACH MIASTA ...........NIE DOŚC, ŻE MIASTO ZABETONOWANE TO W DODATKU ZAZŁOMOWANE....
0 #24 Bolo 2017-09-21 14:08
A Ci z ul.Czarnieckiego to gonili dzieciaki ze swojego placu zabaw jak by mogli to by sie zagrodzili jak w gettcie jełopy stare. :cry: z
-1 #25 NIWA 2017-09-22 09:44
Chodzili i myslei tylko o sobie ja terz mieszkam po przeciwnej stronie i nie chce miec aut przed oknami.A pan Zarzycki rozmawial tylko z tamtymi wspolnotami.A z nami nie.Radny zostal wybrany zeby reprezentowac wszystkich a nie tylko swoich kolegow z wojska.Mego glosu Pan nie ma.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA