Jak ocenianie wpływa na poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży? Czy wewnątrzszkolny system oceniania musi być taki niesprawiedliwy? Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć organizatorzy piątkowego happeningu " Dzień Dobry, Dzień dobrych ocen?". Przedstawiciele fundacji Kwitnących Talentów swój event zorganizowali dla młodzieży przed Zespołem Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich im. Emilii Gierczak. Ideą inicjatywy było pokazanie, że młodzież nie zgadza się z niesprawiedliwym podejściem do oceniania. Podczas krótkiego spotkania przedstawiono karykaturę oceniania - czyli subiektywnego podejścia do tego tematu.
Jak wyjaśniali pomysłodawcy Happeningu fundacja proponuje konkretne i inne rozwiązanie, czyli przerzucenie współodpowiedzialności i współdecydowania na ucznia. To uczeń może proponować kiedy będzie zaliczał konkretne partie materiału i uczeń może proponować ocenę.
- W procesie negocjacji, rozmów dochodzą z nauczycielem do konsensusu. Takie rozwiązania już od wielu lat funkcjonują w polskich szkołach. Ten niesprawiedliwy i niemądry system oceniania powoduje m.in. obniżenie poczucia własnej wartości oraz obniżenie poczucia wpływu i sprawstwa przez młode pokolenie - wyjaśniała jedna z organizatorek eventu.
W spotkanie pod kołobrzeskim "ekonomem" wzięło udział około 30 osób.